måndag 16 februari 2009

frukost lunch mellanmål middag


Ibland äter jag frukost mellanmål mellanmål mellanmål och då blir det typ middag klockan 22.00. Men de där kvartarna, halvtimmarna hit och dit gör att jag inte hinner det jag tänkt, äta. Hade en sådan dag idag. Blev under hemfärd toksugen på stuvad spenat. Var kom det ifrån? Kanske pratar kroppen med mig och säger vad den saknar. Alltid när jag äter sen middag, och har ätit mindre bra under dagen, blir jag godissugen en kvart efteråt. Och jag har inget godis hemma. Inget alls. Ingenstans. Inte något. Så nu sitter jag och tänker på en centerklutt, en skumsockerbit, en skumbanan, en jordgubbe, en likörpralin, en lakritsfisk. Tror faktiskt jag skulle nöja mig med det. Jag brukar säga åt folk som har svårt att låta bli att springa och glutta i köksskåpen att inte ha hemma. För om de ändå ska ha, det de kanske inte borde ta, så är det ju bra att åtminstone få göra sig besväret att ta sig iväg och inhandla det. Hrm! Ska. Ska inte. Ska. Ska inte. Ska. Ska inte. ????? :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahaha ja dom där sockerstunderna är fina :)
Du MÅSTE äta under dagen inte bara mellanmål. Speciellt när du har dina klasser och vickar för andra...
Har du sett Australia ännu?!

linnisaksson.blogg.se

ET sa...

Det är faktiskt bra mellanmål! :-) Men jag vill sitta ned en timme. Där någon annan lagat maten. Inte äta gåendes, ståendes, åkandes.
Inte sett Australia ännu. Ska. kram