torsdag 26 februari 2009

Min torsdag


Kliver upp senare än jag vill. Ska sluta vilja kliva upp tidigare. För om jag bestämmer mig för att kliva upp senare då kliver jag ju upp när jag vill. Det är alltså lika med noll negativa tankar om just det. Kört PT och PT och SI. Att gå som SI är något jag enbart gör när mina kollegor har "panik". Idag var det väldigt mycket hårprat med kunderna. Men jag förstår dem. När man ska kallprata tar man det som ligger närmast till hands och det är antingen 1. vädret 2. mitt rosa hår.
Ringde min T idag. Trodde hon skulle svara. Men hennes mobil var inte på. Jag saknar hennes röst. Jag saknar henne. Härliga Långben har sportlov. Han tillbringar tid med att kopiera allt från sin dator till en hårddisk och återställa systemet och kopiera tillbaka. Det tar så läng tid att han inte ens på 6 sportslovslediga dagar haft tid att dammsuga en trappa ned. Jag tror han tycker oddsen jämnar ut sig, eftersom jag dammsuger 6,2 dagar i veckan.
Idag kändes det vårligt under fötterna igen. Det var soltummad snö som slafsade runt under mina dubbar. Jag hade bara 30 minuter lucka. Jag tog de 30 och gav mig ut lilla rundan. Solen nästan bländade mig och läslinsen när jag sprang vid sidan av Östbergaleden. Underbar känsla.

Inga kommentarer: