torsdag 5 februari 2009

Dubbelmacka


Nu hälsobloggar jag på primavi.se.

"Ibland kommer känslan av allt är lite färggladare, tydligare, varmare, mysigare och härligare, oavsett hur himlen där utanför ser ut. Jag blir sådär vidunderligt tacksam ibland. En kompis sa en gång : "Jag kan kräkas på tacksam, tacksam, tacksam". Jag svarade . "Låt mig gå i min tacksamhetsspya om jag vill". Då skrattade han. Jag hade en härlig dag igår. Känner mig friskare. Sonen har fått ont i tån och ringer själv till läkaren, bokar tid, går dit, hämtar medicin, står och steker pannkaka när jag kommer hem, ställer frågan "Hur var din dag?". Följd av "Har vi bokat tvättid?". Han är 15! Och besitter redan kvaliteer som jag bara drömt om att en man ska kunna ha. Då kan väl vem som helst fatta att jag går omkring i en tacksamhetsspya och klafsar och ser en sol trots en mulen himmel".

I övrigt laddar jag för firmafest och kickoff. En dag på året kan jag spåra (ur). Snart dags igen. :-) Det läggs mycket energi på klädsel. Temat är Moulin Rouge för oss från Kocksgatan. Jag tänkte först köra porrstuket med en frack över korsetten och hög hatt, men ångrade mig, Det är ju lätt att jag blir både äldst och galnast. Borde välja en sak. Det blir en emoklännning och nätstrumpbyxor, långa näthandskar, high heels (jo), massa pärlhanlsband och någon ny hårfärg. Inga bilder på nätet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

tråkigt... vore något att se, hela SATS gänget urspårat i galen outfit...

släng er i väggen Idol, Big Brother o allt ni heter.. SATS är det som gäller!

tt sa...

Det är alltid roliga teman på SATS-festerna och när man bodde hemma hade man turen nog att få se utstyrseln innan det bar av, men nu får man fantisera från Swisslandet istället :(

ET sa...

tgt the greatest t, jag kommer skajpa mig till dig, så håll i dig. :-)

ET sa...

Roberto, som det heter "what happens at the SATS kick-off, stays at the SATS kick-offf".....