måndag 9 februari 2009

Härlig helg i "hot red"

Lördagens inspirationsdag var fantastisk. Susanne Volmesjö pratade om Smarta Rörelser. Hur vi är programmerade för rörelser ända från livmodern och hur nervsystemet fungerar, eller snarare, icke fungerar när vi får störningar i "programmet". Bengan Johansson föreläste om elitcoaching. Jag kände att det mest var en kärleksförklaring till det lag han tränat inom handbollen i så många år. Men likväl hade jag otroligt stor behållning av det. En massa härliga små anekdoter uppblandat med hur vi kan coacha andra och varandra; frihet under ansvar, teambuildning, osv. Gurkburk? Givetvis! Dansade afro, barfota, det har jag gjort förut. Men inte med fötter som har varit med så länge som nu och frågan är hur de skulle reagera på regelbundenheten av en sådan klass, artros i framfötterna? Kul och härligt var det ivarjefall. Kvällen var vild och jag var där men inte vacker. Knallrött flourescerande hår var en lysande idé inför kvällen. Men inte lika kul dagen efter. Jag vill ha en skylt på magen där det står "Nej, jag tror inte jag är snygg i rött hår". Fast hon på macken var snäll. "Coolt", sa hon. Jag skrattade bara. Nu blir det svarta kläder tills jag hinner tvättar håret tre gånger om dagen. Ska prova en massa inpacknig för att se om det släpper. Det är skillnad på rött och rött. Det här är rött, inte rådjursrött eller mahogny eller något annat. Det här är samma röda färg som man får av en edgy tuschpenna! Well. Efter Pär Johansson makalösa föreläsning om hur han startade "Glada Hudik", teaterensembe med utvecklingsstörda och "normalstörda" (citat PJ), så fick vi lära att vi ska öppna "minibaren på hotellet och ta för oss". Det var temat för hela dagen. Våga synas. Och nu vågar jag......"hot red".

2 kommentarer:

Anonym sa...

shit vill verkligen inte missa detta, men jag antar att du har låst in dig med trippel-dubbla lås och vallgrav

om du läser detta H, kan du väl ta en bild o ge oss :-)

ET sa...

precis, och dragit ned rullgardinerna.