måndag 5 maj 2008

Lattechocken

Exp 4 maj. Experterna säger "Du kan gå upp elva kilo per år".  Den som dricker kaffe latte riskerar att drabbas av "fetma, diabetes, hål i plånboken och hål i tänderna", allt på en och samma gång. Å andra sidan kontrar experten i slutspurten av artikeln med att säga "Vi får inte glömma bort att mjölk är bra mot exempelvis benskörhet".  Jajösseswowamelia. Blir nästan speechless. I lördags på eftermiddagen efter min lilla mysiga 40 minutersrunda i Nyckelviken, hamnade jag på restaurang Göteborg i Hammarby Sjöstad. Satt där i två timmar i solen i väntan på en kompis. Jag satt på bryggan, med solglasögon, bok ("Mig äger ingen") och en grande latte. När jag tog sista klunken av min latte, vände sista bladet och släppte in sista raden av en makalös bok, kände jag faktiskt (återigen) - lycka. Så kan det också gå när man dricker Latte. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Stod 7 kilo plus i DN. Haha. Roligt. Jag har ont i ryggen så det blir lite lugnare för mig nu. Beror egentligen på för lite träning. Jobber har krävt sitt. Ses. mvh Henrik