lördag 3 maj 2008

bilvård

Har upptäckt att jag inte har några lyktor på bilen. Hälsofarligt. Bara helljus finns. Skulle fixa det idag, efter en mycket lätt (seg) runda i Nyckelviken på 40 min (för lite nattsömn). Försökte läsa på i handboken men förstod inte mycket. Hittade inte ens motorhuvsknappen (den här gången heller). Peugeot ligger i Nyckelvikskvarteren så jag åkte dit. Verkstaden stängd men försäljningen öppen. Säljaren gick ut med mig till bilen och skrattade. "Du är rolig du", sa han. Jag sa "Fråga mig vad muskeln som lyfter benet heter på latin" Not. Men jag tänkte! Han kom ihåg mig från när jag köpte bilen. Var det ett och ett halvt år sedan? Well. Det var en rolig händelse förstås. För dem som jobbade där.  Nåväl. Han fick upp motorhuven. Piece of cake när man vet givetvis. Han skällde på mig för att jag inte servat bilen. "Jaha", sa jag "gör ensamstående mammor sånt, trodde de körde till det brakade".  Hjälpte mig förstå vad som inte funkade och sa "Kör till OK, där kan du köpa glödlampor". Det gjorde jag. In. Betala. Ut. Glasögon på. Handbok i handen. Hjälpte inte. Så nu har jag tre små glödlampor i min ägo. Väntar på att verkstaden ska öppna. På måndag. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan svejsan. Det verkar som om allting är bra med dig!!! Jag tycker till och med att det är svårt att få upp tanklocket, så jag förstår precis vad du menar. hahahha. Har varit så skönt att vara ledig. Lyckades få fredagen fri också. Sköööööööööna dagar.
Jag trivs hör upp i norr och våra båda barn mår toppen.kram linda