söndag 21 september 2008

Sakletare


Jag är en sakletare. Jag tillbringar otroligt mycket tid med att leta efter saker. Mest letar jag efter mobilen, nycklarna och plånboken. Det är väldigt jobbigt att leta så mycket som jag gör. På jobbet hänger telefonluren och slänger längs väggen, det är ingen som hänger upp den för de vet att "det är E som ringer efter sin mobil". Hela helgen har jag letat efter kontroller. Innan det letade jag efter rätt väg att ta mig dit. Jag letade efter min starttid på startlistan. Jag letade efter mina klubbkamrater. Sen efter resultatet och sen letade jag, som vanligt, efter bilen, på den stora stygga parkeringen. Jag letar efter ord och ibland letar jag efter minnen. Jag letar efter musik till mina klasser och jag letar nya övningar till mina kunder. Så letar jag nya kunder. Jag letar ofta efter min son. (Men har är ju ingen sak). Jag letar nya böcker att läsa. Jag letar information på nätet. Jag letar drömresor och drömbostad och drömsoffa. Jag letar nu även efter mina glasögon. Min kalender letar jag ofta efter. Jag önskar jag inte behövde leta så mycket. Att jag kunde få bli uppletad från och med nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

hur rolig är du inte. jag letar ju efter var du har dina klasser hela tiden. hälsar maria