lördag 6 september 2008

optiker

Har googlat på idrottsoptiker. Hittade en på Kungsgatan. Kom precis hem från NattDM. Fick lov att bryta vid tredje kontrollen, då jag såg piss (förlåt) samt att jag fick en bubbla i kompassen. Nålen snurrade och ville inte stanna. Båda de tingen förstärker varandra, som värdelösa var för sig, och verkligen sugande värdelösa ihop. Det är liksom inget kul att förbereda, anmäla sig, packa, åka ut och gå till start under de här premisserna. Jag kan väl inte vara den första i orienteringsskogen som inte kan läsa kartan utan förstärkning??? Hörde ett par tjejer prata om linser vid start, en progressiv lins som betedde sig tvärtemot på respektive öga. Det var allt jag greppade. Ska kanske överge Synsam och åka till Kungsgatan? Hur som haver så kändes det lite trist att fara hem utan att ha gått runt. Som vanligt när jag åkte ut från TC..... Det är som att singla slant. Åker jag åt rätt håll eller fel håll. Det kom en ensam löpare på vägen och jag förstod att han brutit. Jag vevar ned rutan och frågar "Är det här rätt håll för att komma till Stockholm? (Jag befinner mig i Bogesund, Vaxholm). Han liksom drar in luft för att fnysa, så där som folk gör som tror man skämtar men ändå inte riktigt vågar föreslå det. Hans pupiller är som klot men han svarar ändå artigt: "Nej du behöver vända och åka åt andra hållet". Så nu behöver jag serva bilen, skaffa en GPS, skaffa en världsmästaroptiker, hitta en hantverkare som kan fixa det som har krackelerat hemma, och en masör/naprapat tack. Glömde cykeln. Den har punka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej søde E.
Jeg kommer gerne forbi og hjælper dig med nogle af dine problemer, kan lidt af det hele.
Henrik

ET sa...

Åh, jag säger ja tack :-)