måndag 15 september 2008

OL-söndag

Gårdagens tävling var som natt och dag kontra lördagens. Nu kastade de ut oss i grönområden och hyggen. Jag fick lära mig skillnaden mellan att springa i fin öppen terräng med glasögonen långt ut på nästippen, eller täta grönområden, ganska branta sluttningar och hygge efter hygge efter hygge. Det blev en snubbelsöndag. Men kunskap är kunskap och jag får nya tips vareviga gång. Testa och köpa och köpa och testa. Jag ger inte upp. Nu har jag blivit tilldelad en sträcka i 25-manna. Innan dess kommer nästa helgs Solvarvet x 2. Hittills, märkligt nog, är det faktiskt de där små ultraosexiga halvbågarna som har funkat bäst.

PS Gårdagens kanon halkade efter en hel del när dagen var fullbordad där ute i Sorunda. Men det gjorde liksom ingenting. Min inställning förblir att jag är riktigt nöjd med lördagens lopp.

Inga kommentarer: