fredag 12 september 2008

...."för din ålder"........


Besökte en idrottsläkare idag. Han lyckades klämma in "för din ålder" fem gånger under den knappa kvart jag befann mig där. Jag
hade "bra kropp", styrka, rörlighet leder, alla de "för min ålder". Men han tyckte också jag tränade för mycket "för min ålder". När jag besvarade en fråga med att jag inte längre springer asfalt. Smilade han och sa "Där ser man, DET har du lärt dig"! Jag tyckte dock han var bra "för sin ålder" och jag fick med mig en remiss som ska ge mig både ultraljud och ström och stretch och evig lycka. Sen tänkte jag kanske just att de där alla första "för min ålder" faktiskt är en konsekvens av det sista "för min ålder". För det är väl kvaliteer som kommer av träning. Oavsett ålder.

1 kommentar:

Anonym sa...

Verkar vara en smått åldersfixerad idrottsläkare... (?)Vad ska du röntga?
Testa Björn Alber vet ja! (SATS Regeringsgatan) Han är tvärtom. Kör så det ryker! ;-)
Kram