onsdag 10 september 2008

glasögonorm

Försökte mig på att orientera med glasögon idag. I regnet. Det var verkligen otroligt dumt. Gucci i skogen. Funkar inte. Det immade på så mycket att jag fick stanna och torka. Sen gjorde jag som så att jag sprang med dem i handen, satte på mig dem för att läsa kartan, av med dem igen för att springa på. Till de sista två kontrollerna hängde jag på två av de härliga gubbsen. Det var inget bra val. De hade också glasögon. Och sprang för långt på stigen till sista. Tror de fick imma på sina glasögon. Dagens lärdom. Häng bara dem utan glasögon.

2 kommentarer:

Rosi.. sa...

Finns det inte sånadär snygga "skärmar" som man sätter på huvudet när man orienterar med glasögon? Haha, du vet vad jag menar...en sån borde du ha!
kram!

ET sa...

Ska kolla in Oscar de la Rentas hemsida, kanske de finns :-) Inte någon gång under min uppväxt till soon2be D45a har jag haft en tanke på att jag skulle hamna i den här "nidbilden" av en orienterare, med urholkade glasögon, preparerade med anitimkladd och så en glasögonskärm på det. Att sätta sig på rumpan och åka rutschkana när man ska utför ett stup och inte tror benen håller för att hoppa, ja då är bilden liksom komplett.