söndag 6 juli 2008

Hästunderstödsterapi

Jag vaknar. Barnen sover. Äter frukost. Läser tidningen/mejl. Barnen sover. Jag går ut och springer. Barnen sover. Jag kommer hem. Barnen vaknar. Vi umgås. Gör saker. Barnen är vakna. Jag går och lägger mig. Barnen är vakna. Jag somnar. Så rullar de "obokade" sommardagarna på.  Under dagens löppass lyssnade jag på någon obskyr radiokanal som pratade om samernas situation och historia, samt om  en politiker från Härjedalen som klivit ur moderaterna för att bli offentligt invandrafientlig ("samerna är invandrare", förkunnade han) i ett annat parti. Eller som han beskrev det "invandrarkritiskt" :-( . En lärd professor ifrån Umeå bemötte det hela med en galen massa klokskap och jag var nöjd att han fick sista ordet. Gick lättare för mig i uppförsbackarna då. Sen handlade det om härliga Max Kalla i Umeå som slutat sälja cigg i sin butik. Heja Max Kalla. Allt handlar om att göra val, förkunnade han. Vi väljer att inte. Då kan kunderna välja samma sak. Eller välja annan butik. Lite så. :-)  En lyssnare ville inte välja alls. Men det är ju också ett val. Jag lärde att Wärmdö vill öppna ett hästcenter. Där ska man syssla med hästunderstödsterapi. Det betyder att du kan må bättre av att rida. För utbrända, handikappade mm. Det låter ju kanon. Känns lite som min filosofi och den färdighet jag delar med många andra. Löpunderstödsterapi. 

Inga kommentarer: