onsdag 11 juni 2008

Träningsglada kläder

Att få se de nya kollektionerna och få beställa ur de nya, fortfarande tryckerivarma, katalogerna hos Röhnisch är större än självaste julafton. Idag var det dags igen. Denna säsong fick jag själv vara med och inspirera till en liten "löp-linje". Hur kul som helst. Solen sken. Molnet, det tunga molnet, var den lilla "pamphlet" som tryckts ut med inspiration till små träningsstunder i all enkelhet och den där lilla bilden längst ned i högra hörnet fick barnen att astjuta i skrattattacker. "Du ser ut som en svamp"! Och det var den snällaste kommentaren. Hur många ex kommer att flyga ut i de svenska och europeiska sportbutikerna?? En liten del av min familj tyckte att jag hade blåst vad som kunde ha varit århundradets kontakt-annons. Visste inte om jag själv skulle skratta eller gråta, och förbannade den där halvpsykotiska frisörskan jag hamnade oss som trimmade mig till en grekisk matrona i huvudet så jag sen fick klippa mig tre gånger på tre veckor, men det hjälpte inte heller.  Jag uteslöt gråta men det beror snarare på att jag haft så sjukt många katastrofer i mitt liv att det här fick bli en  pyttepytteliten händelse. Om än inte angenäm. Men imorgon kommer jag skratta åt den. Men inte förrän imorgon. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Vill önska dig en fantastisk sommar och vi ses nog ett par gånger däremellan. kramar till dig min favoritinstruktör /Susanne