onsdag 4 juni 2008

soulmate

Vissa kan bara säga det så bra! Den här lyssnar"hon och jag" på just nu. Om och om igen. Så vi kan recitera texten helt utantill. Texter som säger det andra säger och sagt men bara ever så lite annorlunda att det blir så klockrent rätt "typ" :-) Eftersom våra hjärnor fungerar lika har vi båda fastnat för "someone who knows how to love you without being told". Sist jag blev bjuden på dejt sa jag "mitt dygn har 24 timmar, tillbringar 12 på jobbet, 8 i sängen (önskvärt), 4 timmar kvar, ska jag tillbringa dessa med en man ska han vara som ett slagskott i knävecken och det är inte du". Rösten och ögonen var väldigt vänliga, men det krävdes ändå att jag "liksom" tog i. Det krävs ibland. Sen kan jag inte låta bli att tycka det är så härligt att kunna gå omkring och vara sådär energihöjande småkär. Hemligheten med freemalelivet är just det. Fjärilskär lite här och lite där. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Första gången jag skriver en rad. Men jag har nog läst det mesta här. Ditt tal gav mig tärar i ögonen. Du är fantastisk som människa och jag vet att vi är fler som undrar var din energi och ditt engagemang kommer ifrån.År ut och år in och vecka efter vecka.
Trevlig Nationaldag till dig och barnen och troligen ses vi till lunchen, sen blir det landet. /Catrin

Anonym sa...

Underbar! Och Träffande /e