måndag 9 mars 2009

Mammatid


Häromdagen diskuterade min son de här "7 minutrarna" som det sägs att barn och föräldrar delar i snitt per dag. Vi kom fram till att vi redan haft 3 timmar att diskutera de där 7 minutrarna på bara den här eftermiddagen, även om jag ibland förstår att han känner att jag inte är hemma på kvällarna på samma sätt som förut, och mer uppenbart har det blivit när den blonda äventyrerskan lämnat över sitt rum till honom. Men vi kom fram till att vi gör mycket ihop. Handlar. Tvättar. Lite sånt. Som ändå är tid tillsammans. Idag messade jag. "Yes, yes, yes. Jag äger kvällen. Vi äger kvällen. Vi ska umgås, laga mat, göra läxor. Du har väl franskaglosor. Jag älskar franskaglosor. kram mamma". Han äter. Jag river av lakanen för tvättstugan är bokad. 13 minuter senare ligger nära 2 meter Långben och snarkar i min säng. Så de där 7 minutrarna...... Inte f-n beror det på mig om de blir eller inte? :-)

1 kommentar:

tt sa...

HAHA! han får ta med sig franskahuvudet hit. han kommer få prata hela tiden :)